قیمت پکینگ برج خنک کننده-ویژگی های پکینگ برج خنک کننده
نوشته شده توسط : مهتاب گستر

پکینگ برج خنک کننده:

پکینگ برج خنک کننده نقش فراهم کردن یک سطح تماس بزرگ بین جریان آب و جریان هوا به منظور بهبود عمل تبخیر و انتقال گرماست. هدف اصلی پکینگ برج خنک کن ایجاد سطح مفید برای تبادل انرژی میان آب داغ و هوای خنک می باشد. سطوحی که پکینگ ایجاد می‌نماید در حیقیت مانند:پوشال‌های کولر، سطح تماس و برخورد بین آب و هوا را افزایش می دهد. افزایش سطح انتقال حرارت در جریان کارکرد برج خنک کننده تأثیر بسزایی در چگونگی کارکرد سیستم می گذارد. تاثیر پکینگ در عملکرد کولینگ تاور زمانی مشخص می شود که سیستم دچار رسوب و گرفتگی می شود. با ایجاد لایه های رسوب و کاهش سطوح تبادل حرارت در پکینگ ها راندمان سیستم دچار افت می شود. افت راندمان در برج خنک کننده با افزایش دمای آب سرد خروجی مشهود می شود. در بین اجزای داخلی برج خنک کننده مهمترین و اصلی ترین بخش، پکینگ می باشد که وظیفه ایجاد سطح تبادل حرارت را بر عهده دارد. پکینگ ها با توجه نوع عملکرد سیستم داخلی کولینگ تاور دارای انواع  گوناگونی می باشد.

ویژگی پکنیگ برج خنک کننده:

در مقابل مواد شيميايي آب مقاوم باشد.

در مقابل درجه حرارت آب گرم تا 50 درجه سانتيگراد مقاوم باشد.

مقاوم در برابر خوردگي

زمان مناسبي براي ايجاد فيلمي از آب گرم جهت تبخير ايجاد نمايد.

كمترين افت فشار استاتيك را در برابر جريان هوا داشته باشد.

انواع پکینگ برج خنک کننده:

هنگامی که قصد خرید پکینگ برج خنک کننده را دارید با شکل ها ظاهری مختلفی مواجه می شوید.

پکینگ اسپلش وی بار

پکینگ رندوم اسپلش

پکینگ فیلم یا پکینگ آبشاری

پکینگ اسپلش

پکینگ گرید اسپلش

پکینگ نت اسپلش

پکینگ اسپلش:

پکینگ اسپلش splash packing نوعی مدیا در کولینگ تاور می باشد که با ایجاد جریان پاششی با تبدیل قطرات به ذرات کوچکتر سبب ایجاد سطح تبادل حرارت میشود. پکینگ های اسپلش انواع مختلفی دارند که مانند: نوع نت اسپلش، تیوب اسپلش و گرید اسپلش می باشد. البته نوع دیگری از پکینگ های اسپلش با نام پال رینگ در انواع اسکرابر و برج خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرد. به این مدل مدیا پکینگ رندوم اسپلش نیز گفته می شود.

مزایای پکینگ اسپلش برج خنک کننده:

مناسب برای خنک کاری آب های کولینگ تاور صنعتی

مقاومت مناسب در برابر آب های اسیدی مخصوصاً در اسکرابر (برج خنک کن اسید)

قابلیت اسیدشویی و رسوب زدایی توسط اسیدشوری

رسوب گرفتگی کمتر در برابر آب کثیف

طول عمر بالاتر نسبت به نوع فیلم پکینگ

تحمل دمایی بالا با محدوده دمایی 80 الی 90 درجه سانتی گراد

پکینگ فیلم یا فیلینگ:

این نوع پکینگ تحت نام film packing در انواع برج های خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرد. پکینگ های فیلمی در دو متریال PVC و PP ساخته می شوند. پکینگ های فیلمی شکلی شبیه لانه زنبور یا شانه تخم مرغ می باشند. پکینگ های فیلمی که اصطلاحاً به پکینگ آبشاری کولینگ تاور نیز شناخته می شوند انواع مختلفی دارند. پکینگ های لانه زنبوری دارای مشخصه ای می باشند که به آن گام مدیا گفته می شود. در ساختار قطعات جانبی انواع کولینگ تاور از پکینگ فیلمی استفاده می شود.

مزایای پکینگ فیلمی برج خنک کننده:

ایجاد سطح ویژه زیاد و راندمان بسیار خوب در خنک کاری آب

افزایش راندمان کولینگ تاور و کاهش مصرف آب

مقرون به صرفه بودن و کاهش هزینه های ناشی از تعویض دوره ای پکینگ

کاهش دمای آب تا حداکثر 7 درجه وابسته به شرایط طراحی

فرایند عملکرد پکینگ برج خنک کننده:

سیستم توزیع کننده آب (نازل یا اسپرینکلر) سیال را بر روی پکینگ کولینگ تاور اسپری می‌کند.با توجه به ارتفاع پاشش و سرعت خروج سیال از افشانک آب به صورت قطرات بر روی سطوح خنک کاری پاشیده می‌شود. انتقال حرارت اولیه به روش محسوس و در اثر اختلاف دمای هوا و درجه آب رخ می‌دهد. در روش دوم جریان هوا با جذب گرمای نهان آب و به شکل نامحسوس با اشباع شدن جریان هوا بدست می‌آید. حوض هوا رسانی با مکش هوا از بین لوورها و گردش هوای مناسب بین پکینگ ها گرمای آب را جذب می‌کند. در روش نامحسوس بخارات به شکل رطوبت وارد جریان هوا شده و به صورت هوای اشباع از بالای دهانه فن خارج می‌شود. هوای اشباع به هوایی گفته می‌شود که رطوبت آن به صد درصد رسیده و دیگر فضایی جهت جذب رطوبت و گرما ندارد.

تعویض پکینگ برج خنک کننده:

پکینگ هایی که از مواد اولیه و با کیفیت بالا ورعایت استاندارد های ملی و بین المللی تولید شده باشد در مقابل اسید شویی مقاوم بوده و صرفا رسوبات از بین می روند و نیازی به تعویض ندارند. اما اگر پکینگ برج خنک کننده از جنس های نامرغوب و مواد بازیافتی بی کیفیت تولید شده باشد، مقاومتی در برابر اسید شویی نداشته و در برابر اسید تخریب شده و تخریب پکینگ می‌تواند مشکلاتی را برای سیستم برج خنک کننده و تعمیرات پکینگ برج خنک کنندهرا به همراه داشته باشد.

کاربرد پکینگ برج خنک کننده:

تصفیه آب

استفاده در مزارع پرورش ماهی

فیلتر کردن بیولوژیکی

تولید آب گرم با تماس بدون واسطه

اکسیژن سازی

دفع و اصلاح

استخراج و خشک کردن

مخطوط کردن

تصفیه گاز گلخانه ها

انجماد و جذب        

جنس پکینگ برج خنک کننده:

جنس پکینگ برج خنک کننده از pp یا همان پلی پروپیلن و  پی وی سی است که بیشتر از نوع پی وی سی استفاده می شود.همچنین علاوه بر پی وی سی و پلی پروپیلن ضد رسوب و افزودنی های دیگر که مقاومت ان را بالا می برد دخالت کرده و جنس جدیدی را به وجود می آورد که می بایست این مواد از لحاظ مشخصات فیزیکی، مقاومت دمایی و همچنین استحکام کششی و از نظر ضربه پذیری  در حد استاندارد ASTM باشد. علاوه بر این می بایست در مقابل رشد باکتری مانند باکتری لژیونلا که در منابع آب طبیعی و همینطور در باتلاق ها و آب های راکد وجود دارد مقاوم باشد.

عوامل موثر در طراحی پکینگ برج خنک کننده :

فاکتورهای که در هنگام طراحی پکینگ برج خنک کننده توجه و رعایت شود عبارت است از:

راندمان حرارتی

میزان اسیدیته آب

میزان سختی آب

میزان لزج بودن آب

میزان دمای آب

تولید کننده پکینگ برج خنک کننده:

کارخانه تولید پکینگ برج خنک کننده مهتاب گستر، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید انواع پکینگ برج خنک کننده با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین پکینگ برج خنک کننده را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نوآوری روزافزون می باشیم.کارشناسان فروش پکینگ برج خنک کننده مهتاب گستر همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید پکینگ برج خنک کننده برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید پکینگ برج خنک کننده و استعلام قیمت پکینگ برج خنک کننده به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید. برای راهنمایی و پشتیبانی با تیم متخصص مهتاب گستر در تماس باشید.

 

 





:: برچسب‌ها: تولید کننده پکینگ برج خنک کننده-فروش پکینگ برج خنک کننده-سازنده پکینگ برج خنک کننده-فروش پکینگ برج خنک کننده-مهتاب گستر ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: